17 Aralık 2017 Pazar

Dümen



neil deGrasse tyson
arka odamdan sesleniyor

hiçbir şeye sadece inanmak istediğin için inanma
bir şeye inanmak onu gerçek yapmaz
fikirleri , gözlem ve deneylerden elde edilen kanıtlarla test et
çok beğendiğiniz bir fikir
iyi kurgulanmış bir testi geçemiyorsa yanlıştır

yola devam et 
kanıtlar sizi nereye götürüyorsa oraya gidin 
elinizde hiç kanıt yoksa peşin yargıda bulunmayın 

belki en önemli kural da şudur

unutmayın
yanılıyor olabilirsiniz

bana kalırsa 
deGrasse
ikinci taslağımdan korkuyor

fakat Grasse
aslında birincili sen unutuyorsun !

ve
tüm güverte
mürettebatındır

sahiplik
inançtan ötedir

ben çatıya bir tanrıça bıraktım
yanımda elips kordinatlar
gözlüğümde senaryodan bir cam
elimde neredeyse çamur bir kutu saat

ve sana şunu söyleyebilirim
deGrasse
kozmos beni yutuyor
ve her şeyi biliyor

bu defa
kaytarmadan 
 bütün bilmecelerini çözüyorum

güdüleri kandırabiliyorum

ah kelimeler 















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder