21 Haziran 2015 Pazar

olmayan bir kelimeyi ağzından çıkararak senaryodan kopmuştu
 .
mütevazi biletlilerinin alkışı kesilince
kurnazlıkla sahnenin tekrarı için bir mola istedi
.
ve basamaklardan inerek kulisin kapısını sertçe açtı
 .
yanımda kıyafetini değiştirirken
buhar gücüyle çalışan bir tren gibiydi
 ...
çıplaktı
mütevazi değildim ve biletim yoktu
 .
kendi kendime
bastonunda sigara söndüren bir ihtiyar gibi homurdandım
.
bir şey söylemesini beklediğim telaşlılığında
önce bir kol girdabıyda caddeyi
sonra beline vuran dalgalarla tekneyi itti
 .
bir süre sonra yüzüme baktığında
 bu deformelerde oluşan sorguyu erteleyip
dayanıklılık noktasında gezinmesini izledim
 .
tekrar sahneye çıktı 
yılmayışını değil rezilliğini alkışlıyorlardı
.
perde bitimine kadar kuliste bekledim
oyun bitti
alkış kesildi
duyduğum gürültü kulağıma eğilerek başardığını söylüyordu
 .
fakat onu kulise geri getiren rayları titremedi
sahnede vagonlarını taşıyorlardı
çıplaktı
bu defa ben mütevazi olmak zorundaydım 
 .
sigara paketimi yeni açmıştım
ve cebimde yeterince param vardı
 .
ses kesildikten 3 sigara sonra sahneye çıktım
her rolü oynayabilirdim
sahnenin ışığını açık unutmuşlardı
 ama sahnede aradığımı bulamadım
haz yoktu, kimse yoktu
.
artık
biletli biri gibi olmak
ve hiç yoktan bir vagon kazanmak istiyordum
.
mütevazi biletlileri gibi oturdum koltuğa
direkt sahneyi karşıdan görüyordum
kıçımın altındaki zengin bir biletti
 .
alkışlamaya başladım
bu bedenimin bilincime yaptığı düşük tempolu bir protesto alkışıydı
sonra durdu
 .
o korkunç kaosun arkasında kalan sessizliği dinlerken
 apar topar içeri biri girdi
 trenin herhangi bir vagonunun herhangi bir görevlisiydi
 .
unuttuğu paltoyu alıp çıktı
dışarısı sıcaktı
tren buharlıydı
.
 bütün makinistler bir treni hareket ettirebilirlerdi - dedim
ve tekrar kulise girdim
sabaha kadar orada bekledim
.
tekrar gelecekti 
gösteri için benden senaryo dilenecekti
ve kurgumu oynarken sahnede yalpalayacaktı
sonrasında utançla buharlı bir trene dönüşüp kuliste homurdanmamı dinleyecekti
tekrar sahneye çıkacak 
ve vagonlarını taşıttıracaktı
 sahnenin ışığını açık unutacaklardı
.
büyük olasılıkla ben paketimi yeni açmış olacaktım
sahneye ve sonra sahneyi en iyi gören yere doğru adımlayacaktım
birisi paltosunu unutmuş olacaktı
ve içeriye apar topar girecekti
sonrasında ben tekrardan yeni senaryolar yaratarak kuliste bekleyecektim
bu bir döngüydü ve asla yalpalanmadan oynanmayacaklardı
-
çünkü
 bütün makinistler bir treni hareket ettirebilirlerdi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder