22 Ekim 2016 Cumartesi

n- ün

hazırlıksız yakalanmayı
bütün hazırlığımın içinde bir yere kıstırmıştım
çünkü asla
tam bir şekilde hazır olabileceğimi sanmıyordum

birçok defa karşılaştım
koyda
kıyı şeridindeki karnavallarda
ayaklı canlılıkta
kararımda 
vazgeçişimde
yansımalı şişelerde 
kayalıkta
ve dayatılmayan zigon akıntılarda

zamanla anlaşmalıydım
çatıda ay'ı ararken ben
zaman beni bulduğunda 
topladığım metaryaller umrumda olmadan ve hazırlığımın elini tutmadan 
birden konuşmaya başladım

an, zamanın geldiğini ve zamanın sonlanacağını zihnime bildirdiği için 
apar topardım

zihnim bu çığlığı kusmak üzereyken
dudaklarım , mikrofonu kapıp - bu benim çığlığım dedi

şölen havasında ideoloji kartpostallarını yazda unutanların kış hırsı
dakik mutlu seansları
notaların boşanma davası açtığı şarkılar
boyunların arşimet köleliği
bir ayağına güvenemeyenlerin diğer ayağında yalpalaması
avuçlarında terleyenler

görüntüsünde ve gürültüsünde olsa bile 
an, muazzamdı

zamanla anlaşmama uymamak için 
aslında her zaman hazırlıklıydım

ama küt desenli çil kutbu yönünde
duyduğum çığlıklar
kostümümü değiştirip
beni suya saldığında
karnını kuma gömmüş hastalıklı bir balığa dönüştüm

tek kanıt : gözlerim değişmemişti
sandalda ne görüyorsam her şey aynıydı

kancalarımda kıvranan solucanların vaziyetleri
balığın görüntüsü ( kendim dışında )
ay ( ki yansıma olmadığına emin olarak )

tepeden veya aşağıdan 
her şey ama her şey aynıydı

bu yüzden dönüşümü reddetmek gibi bir aldatmaca aramadım
balıkçıdan balığa - balıktan balığa

bu dönüşüm karmaşası içinde
hazırlıklarımın ( hatırladıklarımın : bir balık olarak ) 
bazılarını solunumumla suya saldım

delil herzaman önemlidir 
somut veya somut
ama somut daha önemlidir
elde tutulan yanları için

şimdi yüzmem için kum taneciklerinin beni havaya kaldırdığını hissediyorum
ama bu yeterli değil

bunca gurablista küresi içinde harflerin birleşimiyle
her şey gerçekleşti

yeterliliğe ulaşamazsam 
su çekilince kılçığımda yazanları okuyun

yeterliliğe ulaşırsam 
gözlerimde görüneni okursunuz 

placebo - centrefolds

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder