22 Nisan 2017 Cumartesi

Solucan Bildirgesi

 
( kürsüye çıkmadan önce şans eseri bulduğu ceketinin düğmesi kopar
    sol elini düğme yapar  ..
  ve sol elini konuşma boyunca oradan hiç ayırmaz 
   bu o'nun sessizliğinin rantlaşmış saygı gösterme eylemidir
sağ eliyle mikrofonu kendine çeker ve başlar )
 
 -
pek saygıdeğer kadim ittifaklarım
 kirke tamam 
!
şimdi
teleskoplarımızı satma vaktidir
büyüteçlerimizi yerine koyma vaktidir
 
lütfen
   ketum makyajlarını gösterişle silebilenlere
veyahut
 kullanılabilirlikleri için gerçeğe metruk olanlara ithafen
sol elinizi kalbinizin üzerine götürün

( kendi uymaz , saygı eylemini bozmaz ve devam eder )

umuyorum ki hepiniz aynı pilden beslenmediğinizin farkındasınızdır
ve umuyorum ki siz de biliyorsunuzdur sadece sayılar , harfler ve geleceklerimiz sıralıdır

( sağ eliyle arkasında orta boyutlarda sadece çiçek olan bir tabloyu gösterek )

hepimiz retinamızda beliren şeyin aynı oluğu konusunda hemfikiriz öyle değil mi ?
birbirimizden en ufak bir şüphemiz bile yok 
ama buyrun ressamına gidelim !
kemik görmeye tahammülü olmayanlar eklemlerini hareket ettirmeyebilir
 
eklemlerinden fedakarlık edenlere soruyorum , siz duydunuz !
ressam , kukla çenesini hareket ettirdiğinde bize ne söylüyor  ?
 
zahmet etmeyin ben söyleyim
- retinamızda belirecek çiçek olması için bir çiçek çizdiğini  

pek saygıdeğer kadim ittifaklarım
korkun ! çünkü korkarım ki kontrol ediliyoruz
üstelik ölü bir ressam tarafından
 
ama yersiz gözbebeklerimizi şimdilik küçültelim
çünkü kadim ittifaklarım !  bir beyne sahibiz
retinamızda ters dönen görüntüyü impulslara bağlayıp zihnimize götürdüğümüzde
bir çiçek bir çiçek olmayabilir
 belki de bu ressamın sırrı veya ölüm sebebidir
 
( sağ eliyle tekrar orta boyutlu tabloyu göstererek 
ve hafif kurumaya yakın dudaklarını tükürükleyerek devam eder )

sizin zihninizde neyi çağrıştırıyor bu çiçek ?
kıç hizanızda bir sürprizi mi ?
yoksa bahçenizde kurumasına sebep olduğunuz kuraklığı mı  ?
ya da aklınıza düşenle savaşırken , birkaç saniye kinle baktığınız çingeneyi mi ?
veya ihtiyar bir pervazın sabah erken saatlerde yaşatmaya çalıştığı bir saksıyı mı ? 

kendinizi zorlamayın kadim ittifaklarım sizde kalsın  , duymak istemiyorum
 
( sol kolu yere düşer .. saygı eylemi bozulur ,  
ayaklanan ittifaklarına sağ eliyle telaşlanmamalarını işaret eder ve tekrar başlar )
 
pek saygıdeğer kadim ittifaklarım
 kirke tamam !
ve bu burada şimdiye kadar görülmemiş büyük bir koz 

sizden bir sonraki karşılaşmamız için iki kürsü istiyorum 
şimdi protonlarımızı çemberde tutma vakti
vakit vermiyorum , hazırlıklı olun !

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder